Pe 26 aprilie 2019, Curtea Constituțională a pronunțat o hotărâre privind interpretarea unor articole din Constituție, ca urmare a unei sesizări depuse de către un grup de deputați (chipurile independenți, dar de fapt controlați de regim).
Acești indivizi au solicitat Curții Constituționale să explice următoarele chestiuni:
1) Dacă Parlamentul poate modifica sistemul electoral la intervale de timp mai mici decât un mandat deplin al legislativului?
2) Dacă este posibilă organizarea de alegeri parlamentare anticipate în baza unui alt sistem electoral decât cel aplicat la alegerile parlamentare ordinare?
Altfel spus, dacă poate fi anulat votul mixt, atât de drag PD-ului.
1) Dacă Parlamentul poate modifica sistemul electoral la intervale de timp mai mici decât un mandat deplin al legislativului?
2) Dacă este posibilă organizarea de alegeri parlamentare anticipate în baza unui alt sistem electoral decât cel aplicat la alegerile parlamentare ordinare?
Altfel spus, dacă poate fi anulat votul mixt, atât de drag PD-ului.
Curtea Constituțională a hotărât că:
- Parlamentul poate modifica sistemul electoral în intervale de timp mai mici decât o legislatură completă. Noul sistem nu poate fi implementat în cadrul alegerilor parlamentare anticipate, ci numai în cadrul unor alegeri parlamentare ordinare, cu condiția ca modificarea să aibă loc cu cel puțin un an înainte de alegeri;
- modificarea frecventă sau târzie a normelor care guvernează procesul electoral poate dezavantaja alegătorii, concurenţii electorali și partidele, existând riscul încălcării dreptului la vot și a dreptului la a fi ales.
- Parlamentul poate modifica sistemul electoral în intervale de timp mai mici decât o legislatură completă. Noul sistem nu poate fi implementat în cadrul alegerilor parlamentare anticipate, ci numai în cadrul unor alegeri parlamentare ordinare, cu condiția ca modificarea să aibă loc cu cel puțin un an înainte de alegeri;
- modificarea frecventă sau târzie a normelor care guvernează procesul electoral poate dezavantaja alegătorii, concurenţii electorali și partidele, existând riscul încălcării dreptului la vot și a dreptului la a fi ales.
Această hotărâre este definitivă, nu poate fi supusă niciunei căi de atac, intră în vigoare la data adoptării şi se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. Adică ne-a dat o bâtă în cap, fără drept de plângere și contestare!
ACUM mai pe înțelesul oamenilor: după ce a preluat toate instrumentele puterii și a pus la CC neamuri și lingăi fideli regimului, Plahotniuc trimite trei deputați „independenți” să depună sesizarea respectivă, anticipând depunerea și votarea proiectului de lege a Blocului ACUM, care prevede schimbarea votului mixt, în Parlamentul RM. Cu asemenea abordare, regimul poate bascula și anula orice inițiativă legislativă incomodă, pentru că are „bâta constituțională”, care de fiecare dată va acționa cu „grija față de popor și drepturile lui”, iar în realitate pentru conservarea regimului oligarhic.
Și ACUM întrebare întrebătoare...NOI CE BÂTÂ AVEM???
Și ACUM întrebare întrebătoare...NOI CE BÂTÂ AVEM???
Post a Comment